Rentgo

Renault Cirosunu Yüzde 6,7 Artırdı!


Dünya otomobil pazarında %3.2 artış gözlenirken, renault grubunun satışları 612 bin 934 adete yükseldi. Amerika hariç bütün bölgelerde pazar paylarını arttırmayı başaran Renault gurubu, Avrupa`da %5,5 büyüyen Pazar içerisinde, %7,6 satış artışı sağlayarak pazar payını 0,2 puan artırarak %9,3`e yükseltti. Bu sonuca en büyük katkıyı, satış rakamlarında ilk üçe giren Renault Clio, sınıfının ilk SUV modeli olan Captur, ve İspanya`da en çok satan Dacia Sandero`nun katkısı kaçınılmaz. Fransa`da, Renault grubunun üçüncü çeyrekteki pazar payı 0,5 puan gerilemesi ile %25,8 gibi yüksek seviyede kaldı.




Eylül sonu itibariyle pazar payının %26,9`a ulaşarak geçen yıla göre 1,5 puan artış göstermesi bu düşüsün dönemsel olduğunu kanıtlar nitelikte. Renault Clio, Fransa`da tüm sınıflarda en çok satılan model unvanını sürdürdü. Yılın üçüncü çeyreğinde Dacia markası Avrupa`daki pazar payını 0,2 puan artışla %2,4`e yükseltti. 

Eylül sonu itibariyle, Dacia Avrupa`da en hızlı büyüyen marka oldu. Avrupa dışında grubun satışları %7 geriledi. Avrupa dışı satış rakamları toplam satışların %48`ini oluşturuyor.



Amerika bölgesinde grubun otomobil satışları %20,6 azaldı. Grubun en büyük ikinci pazarı olan Brezilya`da yaz aylarında pazara sunulan yeni Sandero`nun tam etkisi beklenirken, grubun pazar payı %7,1 seviyesinde sabit kaldı.




Avrasya bölgesinde satışlar %13 geriledi. Grubun en büyük üçüncü pazarı olan Rusya`da satışlar %14,7 oranında azaldı. Bununla birlikte, başta Yeni Logan olmak üzere ürün çeşitliliğinin yenilenmesi sayesinde pazar payı %7,8`e ulaştı. 



Afrika, Orta Doğu, Hindistan bölgesinde grubun satışları pazar ile aynı seviyede yüzde 14,4 arttı. Hindistan`da, yüzde 10 büyüyen pazarda Renault satışları yüzde 13,3 azaldı. Asya-Pasifik bölgesinde grubun satışları yüzde 2,8 genişleyen pazarda yüzde 37,1 arttı. Kore`de, özellikle QM3 modelinin satış başarısı sayesinde yüzde 10,5 artan satışlarıyla Renault Samsung Motors pazar payı kazanmaya devam etti.


Top