Rentgo

Test Konuğumuz BMW 320i


Yeni BMW 3 Serisi`nin uygun satış fiyatı ve düşük yakıt tüketimi gibi konularla ön plana çıkan 1.6 litrelik 320i modelini test ettik. Önceki modeline göre daha alçak burun tasarımına sahip olan BMW 320i, şişkin kaput çizgileriyle modelin sportif ruhunu da artırmış. Belirgin dış hatları, genişletilmiş, yükselen çizgiler, araca dinamik bir karakter kazandırarak otomobili daha uzun göstermiş. Daha uzun motor kaputu, kavisli tavan çizgisinden düz duran arka pencereye geçiş, otomobile spor bir görünümün yanı sıra şıklık kazandırmış.


4.6 metre uzunluğundaki gövdeye ve 1.8 metre genişliğe ve 1.4 metre yüksekliğe sahip BMW 320İ ebatları sayesinde daha önceki nesline göre daha iyi bir yol tutuşu sağlıyor. 1485 kg. ağırlındaki Modernline modeli eski modelinde göre daha çok göze çarpan krom çıta, bagaj kapağı üzerinde yer alan farlar aracın dış yapısına dinamik bir görüntü kazandırmış. 


Önceki modeline göre 20 litre daha fazla bagaj alanı yaratılan araç 480 litre bagaj hacmine sahip. İç mekan tasarımına baktığımızda açık renkli iç döşemeler, sürücüye dönük konsol ve konsol üzerinde yer alan tuşların ergonomik kullanıldığını söyleyebiliriz.


Açık renk iç döşeme ferah bir hissiyat verse de zamanla kir göstereceğe benziyor. Yere oldukça yakın, BMW 320i`de koltuk ve direksiyonu kendinize göre kolayca ayarlayarak yola daha hakim bir pozisyona gelebiliyorsunuz.



Önceki nesline göre daha yeterli baş ve diz mesafesi sunan BMW 3`ün dar bir iç mekana sahip olduğunu söyleyebiliriz. Arka koltukların 3 yetişkinden ziyade 2 yetişkine yeterli olabileceğini söylemek gerekir. 1.6 litrelik TwinPower Turbo teknolojili motor 170 bg güç üretirken, 2 litrelik motor sadece 14 beygir artı güç sağlıyor. Bu yüzden 1.6 motor tercihinin 2 litrelik motoru aratmayacağını söyleyebiliriz.


8 ileri tam otomatik şanzımanın yer aldığı BMW 320i`de şanzıman hem yakıt tüketimine de tasarruf sağlıyor. Manuel şanzımanlı araç kullanan tüketicilerin şikayetçi olduğu atiklik konusunda da yeni BMW oldukça başarılı. Hızlanmak istediğinizde hemen vites düşüren otomatik şanzımanın verdiği tepkiler oldukça başarılı. Testimiz süresince 8.5 lt/100 km şehir içi yakıt tüketimi gösteren BMW 320i ile uzun yolda bu değerleri 5-6 litrelere çekebilmeniz mümkün görünüyor. Sürücüyü rahatsız etmeyen Start&Stop sistemi trafiğin yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde görevini başarıyla yerine getireceğini gösteriyor.


Top