Rentgo

Tüketiciler 4 Senede Bir Otomobil Değiştiriyor!


Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) isteği üzerine GFK Nisan-Ağustos 2014 tarihleri arasında sıfır otomobil alan toplam 2 bin 556 kişi ile gerçekleştirilen "Otomobil Alıcıları Takibi Araştırması`nın sonuçları açıklandı. Rapora göre Türkiye`de araç değiştirme süresinin ortalama 4 yıl olarak belirlenirken, alıcıların otomobil satın almaya karar vermeleri ile otomobili satın alması arasında geçen sürenin ise 4 ay olduğu ortaya çıktı. GFK`nın OYDER için yaptığı araştırmada erkek sürücüler araç kullanma konusunda kadınları "iyi araç kullanamıyorlar" şeklinde konumlandırırken, kadın sürücülerin %75`i erkek sürücüleri otomobil kullanımında başarılı buluyorlar.GFK`nın OYDER için Türkiye`de otomobil satın alan kişiler ile düzenli olarak yaptığı araştırmada, 0 km olarak satın alınan otomobillerin sahipleri tarafından kullanım süresinin 4 yıl olduğu, 4`ncü yıldan sonra otomobillerini satarak yeni otomobillerini alanların oranı %37 olarak verilere yansımış. Araştırmada; 3`ncü otomobilini satın alanlar %9, 4`ncü otomobilini alanlar %9 ve 5`nci kez otomobil alanlar da %8 olarak sıralanırken yüzde 24`lük oranlık bir kesim de ilk kez otomobil satın almış. 

Erkeklere Göre Kadın Sürücüler Araba Kullanmada Başarısız

Türkiye çapında bayiler aracılığı ile 0 km araç alan 2 bin 556 kişi üzerinde yapılan araştırmada ortaya çıkan bir başka ilginç sonuç da trafikte hiç bitmeyen bir taştırma konusu olan "erkekler mi kadınlar mı daha iyi otomobil kullanır" sorusuna verilen cevaplar oldu. Araştırmaya atılan her 10 erkek sürücüden 6`sı kadın sürücüleri trafikte başarısız bulurken, kadın sürücüler tam tersi erkek sürücüleri %75 oranında başarılı buluyorlar. Ankette sorulan "sürücü olarak kendinizi nasıl buluyorsunuz?" sorusuna erkekler %84 oranında "kendimi başarılı buluyorum" derken, kadın sürücülerin kendilerini başarılı bulmalarının oranı ise %52`de kalıyor.



Otomobil Sosyal Statü Simgesi Olarak Görülüyor

Araştırmadaki bir başka sonuç ise alıcıların araç seçimindeki kriterlerini ortaya koyuyor. Alıcılar arabayı %51 oranında sosyal statü simgesi olarak görürken, ultra lüks marka araba satışlarında ise bu oran %81`e çıkıyor. Araştırmaya göre otomobil satın alanların %49`u kredi kullanırken, yeni araç alımına karar vermedeki ana motivasyon "mevcut işine olan güven" olarak ortaya çıkmış.


Otomobil seçiminde iç dizayn ve teknolojik özellikleri ilk sırayı alan ankette yakıt tasarrufu, güvenlik özellikleri ve emisyon değerleri ise araba seçiminde tüketiciler için son sıralarda yer alıyor.



Top